Ai fost la interviu, ți s-a părut că totul a mers bine, însă după câteva zile nu primești niciun fel de feedback. Se întâmplă să nu primești niciun răspuns după interviu chiar și la companiile mari. Iar motivele pot fi multiple, de la faptul că departamentul este ocupat cu altceva, la posibilitatea ca procesul de angajare să nu se fi terminat Desigur, există și posibilitatea ca interviul să nu fi atins nivelul de succes pe care tu îl estimai. Indiferent care este motivul pentru care nu ai primit un răspuns, iată care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi.
Trimite companiei un mesaj de follow up după interviu
Dacă compania nu ți-a răspuns după o perioadă de timp, poți trimite tu un mesaj de follow up după interviu. Cel mai simplu este să răspunzi la conversația pe care ai avut-o cu persoana de contact, asta în cazul în care ați făcut deja un schimb de emailuri. Un răspuns la o conversație are mai multe șanse să fie deschis decât un email nou. Textul mesajului ar trebui să fie simplu și concis. Numele tău, data și titlul locului de muncă pentru care ai dat interviul trebuie să fie specificate. Spre exemplu, un mesaj de follow up după interviu este:
„Bună ziua! Revin cu un mesaj pentru a vă întreba dacă există actualizări cu privire la <poziția> pentru care am fost la interviu în <data >. Sunt foarte interesat de postul oferit de dumneavoastră în baza a ceea ce am auzit la interviu și sunt încântat să primesc mai multe detalii despre pașii următori. Astfel, apreciez orice informație pe care mi-o puteți da. Vă mulțumesc!”
Trimite un email de mulțumire
Pentru a menține contactul cu persoana care te-a intervievat este indicat ca după terminarea interviului să trimiți un email de mulțumire. Și acesta trebuie să fie simplu și concis și să includă numele și postul pentru care ai candidat. Îți va fi mai ușor să contactezi resursele umane dacă le mulțumești pentru timpul acordat. Un exemplu de email de mulțumire este:
„Bună ziua! Vreau să vă mulțumesc pentru timpul acordat acordat ieri. Mi-a plăcut conversația noastră despre <subiect specific> iar <poziția> oferită de dumneavoastră este o oportunitate pentru mine în acest moment al carierei, Aștept cu nerăbdare vești de la dumneavoastră și nu ezitați să mă contactați dacă aveți întrebări sau nelămuriri. Cu respect, <nume>”.
Când trimiți aceste mesaje?
Fie că vorbim de o scrisoare de mulțumire sau de un răspuns după interviu, trebuie să te sincronizezi cu compania. Este indicat să trimiți mesajul la cel puțin 5 zile lucrătoare de la momentul în care ai fost la interviu. Astfel, compania va avea răgazul necesar să facă alegerea și să îți trimită un răspuns concret. De asemenea, este indicat să ai răbdare în ceea ce privește răspunsul. Procesul de selectare al candidaților în urma unui interviu poate dura chiar și câteva săptămâni. Iar, dacă ești prea insistent riști să fii eliminat din competiție.
Compania nu îți poate da un răspuns concret. Ce faci?
În cazul în care te-ai grăbit sau perioada de recrutare este mai lungă decât de așteptai poți să primești un răspuns incert. În această situație este indicat să răspunzi la email, pentru a menține conversația și pentru a-și oferi o deschidere în cazul în care vrei să mai întrebi ceva. Iată cam cum ar trebui să sune mesajul:
„Vă mulțumesc pentru update. Aveți idee despre când ar fi momentul să revin cu un mesaj sau cum arată calendarul de recrutare? Sunt încântat de această oportunitate, dar știu că acest proces este de lungă durată prin urmare, nu vreau să vă deranjez prea des. Cu respect, , <nume>!”
Ce faci dacă compania nu ți-a răspuns la niciun mesaj?
Sunt rare cazurile, dar există și situații în care compania nu răspunde la mesajele de follow up după interviu. Motivele pot fi multiple. Însă, pentru a te asigura că nu ești tu de vină așteaptă 2-3 zile lucrătoare pentru a te asigura că au avut destul timp la dispoziție să citească mesajul. Le mai poți trimite un răspuns la mailurile anterioare. Aceasta poate să fie următorul:
„Bună ziua! Doresc să mă asigur că ați primit ultimul meu email și dacă aveți update-uri cu privire la <poziție>. Vă rog să îmi răspundeți când aveți posibilitatea. Vă mulțumesc anticipat, <nume>”
Primești un răspuns negativ
Unul dintre motivele pentru care răspunsul întârzie să apară este că nu ai fost selectat pentru postul respectiv. În ciuda faptului că respingerea nu este niciodată confortabilă, este indicat să analizezi la rece interviul pentru a-și da seama ce nu a mers. Poate ai făcut unele greșeli, sau pur și simplu recrutorul nu te-a considerat potrivit pentru cultura companiei. În lipsa unui răspuns după interviu, nu știi exact care au fost minusurile. Dar pe viitor, pentru a-ți face o idee, pune întrebări după interviu pentru a crea o conexiune cu recrutorul dar și pentru a-ți face o imagine cât mai clară despre cum a decurs acesta.
Perioada de așteptare pentru a primi un răspuns după un interviu pentru un loc de muncă pe are ți-l dorești este un limbo greu de suportat, mai cu seamă atunci când nu primești răspunsul rapid și niciun fel de feedback. Pentru a evita un stres în plus, este indicat să nu oprești căutarea de locuri de muncă până nu primești un răspuns afirmativ. Astfel, îți vei crea noi oportunități, chiar dacă trebuie să treci prin acest proces de mai multe ori.