Contractul psihologic dintre angajat si angajator este tacit, dar va decide atât soarta, cât și durata contractului de angajare pe care vrei să îl inchei după o recrutare! Pare ceva abstract dar este fundamental în relația cu oamenii din compania ta!
Profilul psihologic al candidatului
Cunoașterea angajaților vă poate ajuta să construiți un sistem de recompensă mai bun. Acesta este motivul pentru care, în ultimii ani, tot mai multe companii se bazează pe teste psihologice în procesul de angajare. Aceste teste pot selecta și înainta candidații cu atitudinile corecte, potrivite posturilor pe care organizația dvs. dorește să le angajeze. Acește talente sunt cei care vor aprecia,cel mai mult sistemul de recompense și vor avea un comportament sănătos la locul de muncă.
Acum să analizăm atitudinile legate de muncă. Cele mai dorite atitudini de serviciu pe care le caută fiecare angajator sunt legate de lipsa prejudecăților, satisfacția personală provenită din job, implicarea în activitate și angajamentul organizațional. Acești factori vor determina comportamentul la locul de muncă al unui candidat. Putem cosnidera punctul A, atitudinea necesară postului și punctul B, comportamentul angajatului, ori, altfel spus, potențialul și rezultatul. Între ele intervine sistemul de recompense. Chiar dacă o evaluare psihologică a unui candidat ne spune că are o atitudine sănătoasă față de un loc de muncă, un sistem excelent de recompense va asigura că, el sau ea, își va atinge potențialul maxim prin comportamentul la locul de muncă și va demonstra o performanță ridicată. Ca urmare, recompensele oferite de angajator vor fi proporționale comportamentului oferit de angajat, în premisele unei etici bune ale angajatorului.
Cât de corecți sunt angajații în propria evaluare? Honest and Grateful?
Atitudinea profesională, cum ar fi satisfacția față de jobul prestat, reprezintă latura emoțională a unui talent, și intră sub incidența contractului psihologic dintre un angajat și un angajator. Acestă noțiune de HR acoperă așteptările candidatului, având la bază autoevaluărea. Din acest motiv, pachetul de compensare al companiei și sistemul de recompense sunt factorii determinanți în procesul de recrutare. Aceste detalii ar trebui discutate în mod deschis înainte de finalizarea angajării. Un candidat trebuie să fie onest cu sine și să aleagă o companie cu care să se poată identifica în valori și cultură.
Ca specialist în HR nu este recomandat să alegi un candidat care inspiră un grad de nesatisfacție față de pachetul de compensație pe care compania ta îl poate oferi. Talentul va migra către alt angajator iar compania ta va avea costuri suplimentare pentru o altă recrutare.
Cultura organizației și sistemul de compensare
Având în vedere aceste aspecte, sistemul de recompense trebuie să se potrivească și modelului organizațional ales de companie. Cultura unei corporații influențează sistemul de recompense și, odată cu acesta, comportamentul angajaților la locul de muncă. Este o cultură care promovează o mentalitate extrem de competitivă sau incluzivă? Într-o cultură incluzivă, cunoscută a fi ”pentru oameni”, angajații se vor aștepta la un sentiment de apartenență și comunitate; prin urmare, sistemul de recompense va trebui să se potrivească cu acest vibe. Într-o cultură extrem de competitivă, sistemul de recompense va încuraja individualismul și va fi structurat pe realizări. Indiferent despre ce tip de organizație vorbim, un sistem corect de recompensă va menține talentele în organizație. Angajații vor rămâne focusați și entuziasmați să facă parte din ceva grozav precum compania pe care o reprezinți.
În concluzie contractul psihologic dintre angajat și angajator reprezintă capacitatea părților de a satisface așteptările implicite pe parcursul perioadei contractuale. Poate fi definit și din prisma nevoii de a fii apreciat pentru ”what you bring to the table” sau mai abstract, ca fiind un set de promisiuni nespuse la angajare.
Dacă ești pregătit să îți mărești echipa, vino pe mynextjob.ro și găseste top talents din România!