Semnele unui loc de munca toxic sunt usor de identificat.
Ajungi acasă mereu obosit și încărcat de griji, probleme și nemulțumiri. Oricât ai încerca să te debarasezi de ele, nu îți iese niciodată exercițiul ăsta. Fiecare zi devine din ce în ce mai grea și istovitoare? Constați că motivul nu sunt task-urilor, ci atmosfera de la locul de muncă? Șeful pare a fi constant împotriva ta, dar și a celor care muncesc cu adevărat în companie? Din nefericire, trebuie să te anunțăm că lucrezi într-o organizație cu o cultură indoielnică. Iată semnele clasice ale unui loc de munca toxic. Analizează-le pentru a te convinge de acest lucru.
A lucra într-un mediu toxic este solicitant la nivel psihologic. Vei ajunge să te consumi mai mult pentru nedreptățile care se întâmplă în companie decât pentru responsabilitățile zilnice pe care le ai de bifat. Acest lucru funcționează de fiecare dată în defavoarea ta. Mare atenție la semnele unui loc de muncă toxic, pentru că ele reprezintă un indiciu clar că trebuie să îți schimbi cât mai repede locul de muncă.
Șeful este toxic și alege constant în defavoarea bunului mers al companiei
Un șef toxic se recunoaște foarte ușor. Este cel care îți produce constant o stare de teamă prin simpla lui prezență și pare a fi constant nemulțumit de ceea ce se întâmplă în companie. Mai mult decât atât, nu are limite, iar la capitolul abilități de comunicare stă foarte prost. Alegerile manageriale nu sunt din cele mai inspirate, pentru că alege de fiecare dată să renunțe la oamenii productivi și eficienți. Atmosfera pe care o induce la locul de muncă este una de stres continuu, nejustificat.
Comunicarea e, dar nu e…
Comunicarea este esențială într-o echipă, pentru că facilitează eficiența. Nu poți fi eficient dacă nu comunici cu ceilalți, mai ales atunci când ești integrat într-un workflow. De cele mai multe ori atribuțiile tale sunt strâns legate de cele ale colegilor. Atunci când colegii omit să spună lucruri, intenționat sau nu, se crează o stare de haos și de stres, care duce la eșec. Ca rezultat, taskurile devin nule, iar întreg procesul de muncă devine asemenea unui labirint. Lipsa de comunicare este cel mai mare dușman al unul om, cu atât mai mult cu cât este integrat într-un colectiv.
Care responsabilitate?
Asumarea responsabilității este o acțiune care ar trebui să definească un adult, însă acest lucru nu se întâmplă și la locul ătu de muncă. Atunci când ceva funcționează prost nimeni nu își asumă responsabilitatea. Acest lucru crează din nou frustrare și stres, dincolo de faptul că este un semn clar al lipsei de etică și profesionalism. Certurile apar instant, iar amortizarea lor se face cu mare greutate.
Asumare de merite
Ți s-a întâmplat sigur să muncești mult, uneori cât 3-4 oameni la un loc, iar altcineva să își asume la final meritele tale. Fie că este vorba de șeful tău sau de unul dintre colegi, această situație nu numai că generează toxicitate, dar o și întreține. Gândește-te cât de greu ți-a fost să mai ai încredere în persoana care și-a asumat pe nedrept meritele tale. Cât de mult ai încercat să eviți acea persoană ulterior?! Din nou, stresul și frustrarea se adună și lucrează în defavoarea ta.
Acum știi care sunt semnele unui loc de munca toxic!
What next?
Acestea sunt doar patru dintre semnele la care ar trebui să fii atent atunci când ești într-un colectiv. Din nefericire pentru tine, nu ai cum să previi astfel de lucruri. Una din cele mai mari agentii de recrutare din lume, Randstad, oferă sfaturi pentru a remedia astfel de nedreptăți. Atunci când eforturile tale eșuează, singurul lucru pe care îl poți face este să cauți un alt loc de muncă. Totodată un alt colectiv, în care să simți că ești apreciat la adevărata valoare. MyNextJob te susține in căutarea ta cu joburi verificate si angajatori de top.
0 comentarii